23948sdkhjf

E-supermarked klar til discountkrig

Det er første gang, at en online-butik går direkte til angreb på discountbutikkerne i dansk dagligvarehandel. Nemlig.com vil matche Nettos priser på mere end 1.200 dagligvarer.
For første gang forsøger et online-supermarked at tage priskonkurrencen op med discountbutikkerne. Nemlig.com lancerer nu en strategi, hvor man via daglige pristjek vil tilbyde 1.200 dagligvarer til samme pris som Netto. Det skriver Berlingske Tidende.

- Vi har valgt at udvide med et nyt og komplet discountsortiment, der dækker alle de mest almindelige dagligvarer. Så nu kan danskerne få varerne til samme pris som i Netto leveret lige til deres hoveddør, siger Stefan Plenge, stifter af nemlig.com, til avisen.

Forventer reaktion fra Netto
Hos Dansk Supermarked tager man dog konkurrentens udspil med ro. Her forklarer en fåmælt pressechef, Mads Hvidtved, at det ikke kan udelukkes, at Netto vil komme med et modspil.

Og det kan de meget vel blive tvunget til, vurderer flere branchefolk overfor Berlingske. Flemming Birch fra konsulenthuset Birch & Birch mener, at der er tale om en meget aggressiv strategi fra Nemlig.com’s side, som uden tvivl vil lokke kunder ind i online-butikken.

Han forventer samtidig en hurtig reaktion – ikke bare fra Netto, men også fra andre discountbutikker som Fakta og Lidl – hvis det viser sig, at Nemlig.com får succes med prissænkningerne.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.122